Leuk om te lezen

We delen graag op onregelmatige momenten inspirerende campagnes, de nieuwste ontwikkelingen en handige tips.

Priceless beer

Betalen met je bierflesje, dat klinkt onwaarschijnlijk. Toch kan dit in de toekomst werkelijkheid worden als het aan de Rus Aleksandr Semenov ligt. Grolsch maakte het al mogelijk met een unieke code op het bierflesje een film te bekijken (unlocken). Aleksandr vond dat dit nog eenvoudiger moest kunnen en bedacht een oplossing met Bluetooth beacon technology. Lees meer

Responsive vs. mobile

Optimale webervaring vanaf je mobiel, je tablet, je laptop en je desktop. Dat bereiken we o.a. met responsive en mobiele websites. Wat is nu precies een responsive website en wanneer kies je voor een mobiele template. Lees meer

Forget planking: whaling it is!

Whaling: als een walvis die naar adem hapt achterover duiken in publieke of op ongebruikelijke plekken. Dat is de officiële omschrijving van de nieuwe hype op Vine. Via Vine deel je jouw #whaling onder je vrienden. Lees meer

Pizza swipe

In veel Sushi restaurants kun je al via een Tablet of iPad je bestelling doorgeven en een Rotterdams restaurant heeft zelfs de menukaart verwerkt in een interactieve tafel. Pizza Hut gaat nog een stap verder met een interactieve pizza. Lees meer

Recruiting people on snapchat

De beste ideeën formuleer je in één zin. Dát was het uitgangspunt om nieuwe creatievelingen te werven voor het internationale reclamebureau DDB. Het bureau heeft een nieuwe manier voor recruiten: via de app Snapchat. Lees meer

Play the road

Heeft de muziek die je onderweg beluisterd invloed op je rijgedrag? Volkswagen vertaalde deze vraag naar een uniek concept ‘Play the road’ voor de nieuwe Golf GTI in samenwerking met Underworld. Een innovatieve app die op basis van je rijstijl muziek maakt! Elke stuurbeweging, versnelling, etc. wordt berekend en omgezet in gepersonaliseerde muziek. Lees meer

Online in line

Geen slapeloze nachten op een matje voor de deur van de winkel of irritaties door (voor)dringende mensen in de wachtrij voor Nieuw-Zeelandse Samsung Galaxy-fans. De nieuwe Galaxy S4 kon je namelijk online bemachtigen. Het enige wat je hoefde te doen, was plaats te nemen in de online wachtrij: de ‘Smart Phone Line’. Lees meer

Let’s work out!

Michael Vestergaard uit Kopenhagen en Rasmus Smith Bech en Jonas Roth uit Londen maakten ‘The 100 Meter Scroll’ om erachter te komen hoe snel we online 100 meter kunnen rennen. Lees meer

Around the world in eighty clicks

Waan je op het strand in Mexico. Geniet van het uitzicht vanaf de Chinese Muur of tussen de haaien duiken in Jardines de La Reina in Cuba. Met de 360-graden-foto’s van 360Cities.net bezoek je in no time alle plekken van de wereld online. Lees meer

Capture your life

Bekijk je leven door een filter met Instaglasses Is het je al opgevallen op Facebook? De bijzondere foto's van vrienden die verschijnen op je tijdlijn? Allemaal mensen die hun leven graag door een filter bekijken en hún moment vast legden met de app Instagram.  Het...

Lees meer

Drive your own story

Het gebruik van storytelling voor een betere online ervaring is in de online campagne van Mercedes Benz goed toegepast. Mercedes Benz zet op een spannende manier het merk neer en zorgt daarnaast voor een enorm bereik door de juiste inzet van verschillende social media platforms. Lees meer

Are you the next Mozart?

Google Web lab Orchestra maakt muziek maken wel heel bijzonder. Met je browser (bij voorkeur Google Chrome) kun je een instrument selecteren. Na een heldere uitleg via een tutorial kun je beginnen aan je meesterwerk. Lees meer