Online wachten in de ‘Smart Phone Line’ om de eerste Galaxy S4 te bemachtigen!

Geen slapeloze nachten op een matje voor de deur van de winkel of irritaties door (voor)dringende mensen in de wachtrij voor Nieuw-Zeelandse Samsung Galaxy-fans. De nieuwe Galaxy S4 kon je namelijk online bemachtigen. Het enige wat je hoefde te doen, was plaats te nemen in de online wachtrij: de ‘Smart Phone Line’. Daarna kon de strijd wie de eerste Galaxy S4 bemachtigde beginnen!

Vanaf twee weken voor de officiële lancering, gaf Samsung elke dag nieuwe features door aan de Galaxy S4 wachters. Het was aan hen de taak om deze op hun beurt te promoten via hun social media-netwerk. Hoe vaker je berichten werden geretweet en geliked door je vrienden, hoe verder je naar voren schoof in de wachtrij.

Offline werd de online-wachtrij live uitgezonden op een groot scherm. Nieuwsgierige mensen en pers waren in grote getalen aanwezig.

 

 

Het resultaat: 12.000 mensen sloten aan in de wachtrij, verspreidden 85.000 verhalen naar meer dan 3 miljoen mensen, wat zorgde voor een organisch bereik van 15 miljoen mensen! Een sterke combinatie van online en offline promotie. Samsung gebruikte haar fans als mediakanaal.

Enigeen ontwikkelde voor haar klant Technogym ook een online marketing campagne: MOVEYOURCITY. De slimme inzet van social media leverde veel zichtbaarheid en engagement op!

Meer weten? Lees het in de MOVEYOURCITY case.