De interactieve touchscreen tafel van Pizza Hut

In veel Sushi restaurants kun je al via een Tablet of iPad je bestelling doorgeven en een Rotterdams restaurant heeft zelfs de menukaart verwerkt in een interactieve tafel. Pizza Hut gaat nog een stap verder.

 

Pizza samenstellen via interactieve tafel bij Pizza Hut

Bron: www.iens.nl

 

Zij ontwikkelden een interactieve touchscreentafel waarmee klanten hun eigen pizza kunnen samenstellen. Met een aantal swipes kies je de pizzabodem, saus, kaas, beleg je de pizza met ingrediënten naar wens en plaats je de bestelling. Ook je drankjes en bijgerechten kun je op dezelfde manier eenvoudig bestellen. De tafel maakt verbinding met je telefoon, herkent je naam en biedt tevens de mogelijkheid via je telefoon te betalen. Deze nieuwe bestelbeleving geeft een nieuwe dimensie aan de digitale menukaart die in veel restaurants al wordt gebruikt.

Stap te ver?

Terwijl je na het bestellen op je eten wacht kun je een spelletje spelen. Dat gaat ons net een stapje te ver en ten koste van de persoonlijke interactie. We hadden het sterker gevonden als de tafel interactie zou stimuleren door bijvoorbeeld met leuke levensvragen te komen die je aan je tafelgenoot kunt stellen. Zo creëer je een mooie balans tussen online en offline interactie.

Pizza Hut voorspelt dat deze interactieve bestelbeleving wel eens de toekomst kan worden in hun restaurants… we zullen het zien!

Bekijk hieronder het filmpje met de werking van de interactieve tafel.

Het is in ieder geval een mooi voorbeeld van een unieke digitale beleving. Meer weten over interactieve beleving toegepast op je doelgroep(en)? We komen graag met je in contact.