Ontwerp en usability Assessment Tool

De missie van de internationale organisatie Water Footprint Network (WFN) is het wereldwijd bevorderen van duurzaam, eerlijk en efficiënt gebruik van alle zoetwatervoorraden. WFN geloofd in openheid en delen. Onderzoek data, methodes en tools worden gratis ter beschikking gesteld.

Onze uitdaging

Een unieke en zeer bijzondere tool ontwikkeld door het WFN is de Water Footprint Assessment Tool. De basis voor de tool is o.a. wetenschappelijke data en een opensource wereldkaart waarop het verbruik inzichtelijk wordt gemaakt. Maar ook andere weergaves geven internationale organisaties als Coca Cola, Unilever, etc. inzicht in het waterverbruik. De tool was tot voor kort vooral vanuit onderzoek en data ontwikkelt en minder toegankelijk voor haar gebruikers.

De oplossing

Enigeen maakte de vertaalslag naar de gebruikers vanuit usability en grafisch oogpunt. We verdiepten ons in deze wetenschappelijke materie en de doelgroepen om een zo toegankelijk mogelijke oplossing te ontwerpen. We werkten het concept eerst uit in wireframes (schetsen) en vertaalden deze door naar een grafisch ontwerp.

Enigeen draagt graag haar steentje bij als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaamheid. Wij hosten op basis van groene energie, gebruiken FSC papier en gaan wanneer het kan op de fiets naar het werk!

Wij gaan graag een samenwerking met je aan