Interactieve kleding met Augmented Reality

Interactieve kleding op basis van Augmented Reality

Het gaat goed in de online fashion branche. Ondanks de recessie stijgt het aantal online verkopen. Echter, niet alleen het aantal online verkopen neemt toe. Steeds meer fysieke winkels weten inmiddels hun weg naar het web te vinden. De toenemende concurrentie binnen de markt maakt het voor webshops lastiger om bezoekers naar de website te trekken. In deze competitieve markt is het belangrijk om te blijven focussen op je doelgroep. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk? Welke factoren spelen een rol bij het maken van de uiteindelijke aankoopbeslissing? Kortom, wat wil de klant?

De klant wil niet meer in een hokje gestopt worden en is niet langer gevoelig voor massacommunicatie. Men wil aangesproken worden op specifieke wensen en behoeften. Ook heeft de consument behoefte aan individueel contact met de personen achter het merk. Dat wordt op dit moment zeker ook gestimuleerd door social media. Klanten vinden tevens dat er vooral veel van het zelfde is en zoeken naar maatwerk en unieke producten. Ze zoeken naar een stukje beleving.

Augmented Reality

Start up VERSvdPERS.com bedacht daarom het volgende: interactieve kleding op basis van Augmented Reality. Ze voegen beleving toe aan (promotie- en bedrijfs)kleding door een extra virtuele laag op de kleding te creëren die zichtbaar wordt met de camera van de smartphone of tablet dankzij een app. Als de print is gescand, zorgt de app voor aanvullende informatie op smartphone of tablet, zoals filmpjes, foto’s, links naar websites of aanbiedingen.

 

 

Breed inzetbaar

De interactieve prints zijn breed inzetbaar. Denk aan evenementen, festivals, de horeca, bijeenkomsten, promotionele acties, productlanceringen, enzovoort. Zie het voor je: een festivalmedewerker die een shirt draagt met daarop het logo van het evenement en een Augmented Reality-aanduiding. Een bezoeker richt zijn smartphone op de print en krijgt het programma te zien. Of een bedrijfstenue in een horecagelegenheid dat virtueel voorzien is van het menu van de dag. Maar ook een shirt dat je na afloop van een concert koopt en tot leven komt doordat er een impressie van de show aan gekoppeld is. En zelfs een shirt dat wanneer je je telefoon erop richt, je meteen in de webwinkel komt waar je hetzelfde shirt kan kopen.

De print die op de kleding te zien is, kan ook worden gebruikt op andere communicatiemiddelen en is daarop tevens interactief. In de communicatie rond de organisatie of product kan worden uitgelegd uit hoe het werkt en kan de toepassing worden gepromoot.

De shirts zijn 100% organisch en fair trade geproduceerd. Zo komen duurzaamheid, kleding en techniek samen.

Meer weten over online trends en ontwikkelingen? Neem dan contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.